Tudod, hogy mit jelent az influencer marketing kifejezés? Véleményvezér-, vagy befolyásoló marketing, a PR marketing olyan formája, mely során egy véleményvezér által próbálják a követőket befolyásolni, a megcélzott piac közvetlen elérése helyett. Kíváncsi vagy kik azok a véleményvezérek? Mire és miért jó az influencer marketing? Hogy működik? Akkor olvass tovább!

Mi valójában az infulencer marketing?

tartalommarketing egyik formája. Itt a közvetítő közeg maga az influencer lesz. Az ő feladata, hogy úgy mutassa be a termékedet a közönségnek, hogy elvarázsolja őket, hitelesnek hasson. A tartalmat magát a véleményvezér gyártja.

Miért jó Neked az influencer marketing?

A termék, márka és a célközönséged között egy úgynevezett szakadék található, mely a bizalomépítésen keresztül szűkíthető csak. Viszont, ha adott egy celeb, akiben már megbíznak a potenciális vásárlóid, akiknek a szavára adnak, és hűen követik őket, akkor már nem kell bajlódnod bizalmuk elnyerésével. Hiszen az influencer megteszi ezt helyetted. A kapcsolat szinte baráti a két fél között. A véleményvezér képes arra, hogy bármilyen irányba befolyásolja a vásárlási döntéseket.

Röviden összefoglalva azt jelenti az influencer marketing, hogy egy általad nagyra tartott, híres személy bemutat, ajánl valamit a közösségi médián keresztül, és te szemrebbenés és kételkedés nélkül megveszed. Hiszen adsz a véleményre, biztos vagy benne, hogy ez csak jó termék lehet és használ neked.

Kik azok a véleményvezérek?

A közösségi média királynői és királyai. Nem minden ismert sztár lehet influencer, hiszen nem mindenki alkalmas erre a pozícióra. Az számít véleményvezérnek, aki befolyásolni tudja az őt követőket. Másnéven befolyásoló személynek is nevezhetjük őket. Ők azok, akik egy vagy több sikeres közösségi média oldallal rendelkeznek (Facebook, Instagram, YouTube sttb.) és akár több százezres követőtábort tudhatnak a magukénak.

Érdekes emberek, akik sokszínű és izgalmas tartalmakat gyártanak, magukat adják. A termékeket a tartalommarketing eszköztárának segítségével mutatják be, mint mindennapjaik szerves részét. Ezért marketingjük nagyon hitelesnek hat.

Kik a magyar piac jelentősebb véleményvezérei? Szirmai Gergely, Dancsó Péter, Kasza Tibi, Rubint Réka, Fördős Zé, Viszkok Fruzsi, TheVR, Radics Peti és még sorolhatnám.

Hogyan válassz influencert?

Fontos, hogy olyan véleményvezéreket válassz, akik következetesek, hitelesek! Ha megnézed közösségi média profiljaikat, ez már rögtön látszik. Akkor lesz a hiteles a közös reklámotok, ha a te márkáddal, termékeddel azonosulni tud az adott véleményvezér. Nehéz a választás, nagy a piac? Ne aggódj, mi segítünk! Keress minket elérhetőségeink bármelyikén!

5+1 érv, ami az influencer marketing mellett szól

1.     Kontextusba helyezi termékedet, szolgáltatásodat!

Ha a célcsoportod használat közben látja a terméket, akkor azt hitelesnek találja, és nagyobb kedve lesz megvásárolni azt.

2.     Közvetlen, bizalmat árasztó

Mi a leghatékonyabb reklám? Az ajánlás! Te is szívesen döntesz az alapján, hogy a barátod, rokonod hogyan nyilatkozik bizonyos dolgokról, mert ők már megtapasztalták azt. Az influencer marketing is egyfajta ajánlás, hiszen a véleményvezérrel már bizalmas, baráti kapcsolatot ápolsz, hiszen minden nap tartja veled a kapcsolatot a posztjai, sztorijai által.

3.     Márka=arc

Mindenkiben sokkal jobban megmarad egy márka, ha tud hozzá arcot társítani. Ha ez az arc pedig a kedvenc celebének az arca, akkor máris nyert ügyed van! Ha klassz, egyedi terméked van, akkor egy jó influencer segítségével akár a nulláról is felépítheted márkádat!

4.     Közös célközönség!

Ha sikerült – akár a segítségünkkel – megfelelően kiválasztani azt az influencert, aki a te termékeidet fogja reklámozni, akkor biztos lehetsz benne, hogy a célközönségetek megegyezik! Például, ha sportszereket, sport ruházatot árulsz, akkor tuti, hogy nem Fördős Zé mesterszakács a Te embered, hanem Rubint Réka fitneszikon!

+1 Nem csupán a nagy márkáknál, multiknál működik!

KKV szektor is tökéletesen tud érvényesülni ezáltal. Kikkel érdemes együttműködniük? A nano és mikro influencerekkel, akik akár a termékekért cserébe is szívesen segítenek a marketingedben. Érdemes egyszerre több, releváns mikro vagy nano influencerrel együtt dolgoznod.

Mire ügyelj az influencer marketing esetében?

Mindenekelőtt azt kell felmérned, hogy a saját piacodon valóban bevethető-e! Úgyhogy nem árt egy kis piackutatás! De ne feledd, hogy B2C és B2B szektornál is alkalmazható!

Mint a marketing minden területén, itt is stratégiában kell gondolkodnod! Meg kell határoznod a célodatforgatókönyvet kell készítened, hogy melyik influencerrel milyen terveid vannak. Természetesen a stratégia mellett éppolyan fontos az is, hogy az eredményeket elemezni kell! Ellenőrizd és korrigáld kampányodat!

Segítségre van szükséged az influencer marketing terén?

Ha nincs ötleted, hogy számodra ki lenne a leghitelesebb influencer, mi segítünk kiválasztani! Megtaláljuk célcsoportodnak megfelelően azokat véleményvezéreket, akik szívvel-lélekkel csinálják!

Természetesen ez nem könnyű feladat, hiszen rengeteg tényezőt figyelembe kell venni. Követők száma, aktivitás, célpiac, hitelesség…és sorolhatnák tovább. Ehhez nyújtunk mi támogatást!

Ha segítségre van szükséged az influencer marketing területén, ne habozz, keress minket bátran elérhetőségeink bármelyikén!