Az év vége az ünnepi időszak mellett mindig a tervezésről szól. Számot vetünk az elmúlt évről és ennek fényében meghatározzuk a következő évi céljainkat. Így van ez a vállalkozások életében is. A marketing stratégia megtervezése is ekkor történik.

Minden vezető fejében van egy terv, egy cél, melyet szeretne elérni, és tanulva az elmúlt időszakból, tudatosan alakítani a következő év stratégiáját. Ilyen terve a kisvállalkozóknak is és a multinacionális vállalatoknak is van. Csak a kisvállalkozó sok esetben fejben tartja, míg a nagyok több oldalas formátumot készítenek ilyen néven.

Nincs ez máshogy a marketinggel sem, sőt… ma az online jelenlét nélkülözhetetlen a kkv-k és a nagyvállalatok életében is.

Az internet biztosította lehetőségeknek köszönhetően egy jól összerakott marketingstratégiával hegyeket lehet megmozgatni. Ugyanakkor az elérhető platformok sokasága nehezíti az utat, hogy merre induljunk, melyik platformra tervezzünk.

Ebben segítünk most Önnek, hogy egy általános irányt mutassunk a közösség építésére és új érdeklődők, vásárlók szerzésére.

Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads, Youtube, Blog marketing, eDM, Google Cégem. Mind olyan marketingeszköz, amellyel biztosan nem lő mellé.

Marketing stratégia elmei

Facebook, a hatékony közösségépítés terepe

Az egyik legnagyobb lehetőség a social médiában rejlik. Naponta több, mint 1 milliárd ember használja világszerte, itthon is 5,5 millió körül van a regisztrálók száma. Már már alap elvárás a vevők részéről, hogy a vállalatnak legyen egy üzleti Facebook oldala. Aki nincs fönt, talán nem is létezik.

Mivel lehetőség van fizetett hirdetésekkel szegmentáltan célozni, követőket gyűjteni, ezért egy jól irányzott poszt rengeteg felhasználóhoz elér, így megismertethetjük vállalkozásunkat a potenciális új ügyfelekkel, vagy gyorsan felkelthetjük a meglévőek figyelmét. Ehhez mindenképp ismernünk kell a célcsoportunkat, ennek függvényében kell figyelemfelkeltő tartalmakat megosztanunk, és elengedhetetlen a folyamatos jelenlét.

Érdemes előre eltervezni, hogy adott hónapban milyen megjelenésre van szüksége a cégnek tevékenysége alapján, amivel fejlődhet a közössége. Például egy kertészet nyáron valószínűsíthető, hogy a kerti- valamint a balkonnövények témakörében posztol a közösségi médiában, de egy fitneszteremnél és egy egészségügyi magánpraxisnál is jól megfigyelhető szezonok vannak. Így tesznek eleget a piaci jelenlétnek, szereznek újabb vásárlókat.

Instagram az új Facebook

Egyre elterjedtebb a magyar felhasználók körében. Itt a jól használt hashtag-ek segítségével növelhetjük a látogatottságunkat, és akár a Facebook oldallal is össze lehet kötni (időhatékonyság szempontjából nem utolsó dolog, mivel egy vállalkozó életében a legértékesebb dolog az idő).

LinkedIn, elsősorban b2b cégeknek

Egy üzleti közösségi hálózat, melynek Magyarországon már több, mint félmilliós tagsága van. Így az üzleti partnerkapcsolatok építésére remek lehetőséget biztosít ez az oldal. Megfelelően kezelt és karbantartott profillal könnyen megtalálják meglévő és jövőbeni partnerei.

A közösségi média használatáról további tippeket szerezhet a Hogyan használja a közösségi médiát, ha sikeres vállalkozást szeretne? című cikkünkből.

Google Ads – A Google hirdetési rendszere, ahol minden keresés kezdődik

Mára evidenssé vált a Google jelenléte az internetes világban, a legnagyobb kereső oldal világszerte, hisz a legkisebb felhasználó is „kiguglizza”, ami érdekli. Ezáltal célirányosan lehet hirdetni a Google felületén, és megfelelő beállítással csak azokért a kattintásokért kell fizetni, aki valóban érdeklődik a cégünk iránt. A jól választott keresőszavaknak köszönhetően megjelenhet a kereső felületén, ha van egy használható weboldala. Így látogatókat, érdeklődőket vonz, és egy figyelemfelkeltő cikkel, bloggal, ajánlattal építheti a közösséget. A sikeres Adwords kampány egyik fő összetevőjét itt eláruljuk.

Youtube, a világ második legnagyobb keresője

Sokan megfeledkeznek a Youtubeban rejlő marketinglehetőségekről, pedig már a Youtube lett a Google után a világ második legtöbbet használt keresője, sőt, már az új TV-ként emlegetik. Aki használja a Youtubeot biztosan észrevette, hogy egyre több videós hirdetéssel találkozik.

Ez nem véletlen, hiszen hódít a videós tartalomfogyasztás. Egyébként jó tudni, hogy a Facebookon és az Instagram is a videós tartalmakat részesíti előnyben.

Üzleti blog nyújtotta lehetőségek a marketing stratégia terén

Érdemes a saját témánkban bizonyos időnként blogposztokat készíteni. Nem kell kisregényt írni, csak az adott célcsoport figyelmét felkelteni. Egy jól megválasztott cím, egy ízlésesen összerakott poszt, melyben képekkel színesítjük, feldobjuk a mondandónkat, és máris újabb követőink lehetnek. Ha érdekli, miért olyan fontos az üzleti blog egy vállalkozás életében olvassa el korábbi, blog marketing témájú cikkünket, amelyben mondunk 5 jó okot.

A blog cikkek arra is jók, hogy lehetőségünk van további információkért, akciókért hírlevél feliratkozásra buzdítani az olvasót. Ezzel bővül az adatbázisunk, ha valaki az email címével regisztrál. Így már specifikusabban megszólíthatjuk a saját közösségünket egy eDM hírlevél segítségével. A hírlevél lényegre törő, hasznos tartalommal hatékony marketing eszköz, de mindenképpen érdekesnek kell lennie, hogy ne a levélszemétben végezzék a leveleink.

Google Cégem, ahol kötelező ott lenni

Bármelyik cég ingyenesen felkerülhet a Google térképére, a Google Mapsre. Ehhez csak regisztrálnia kell a Google Cégem rendszerébe. A regisztráció keretében kapunk egy profilt, ahol feltűntethetük a fontos információkat rólunk, megadhatjuk cégünk termékeit, szolgáltatásait, legfontosabb kulcsszavait. Na meg a cégünkkel kapcsolatos fontos képeket. Feltölthetjük a közösségi médiában posztolt tartalmak. Ráadásul egy mini webhelyet is készíthetünk. Sokan használják a Google mapset útvonaltervezésre is, így megkönnyíthetjük vásárlóink dolgát és még a weboldalunkba is beágyazhatjuk a térképet. Ez mind mind plusz elérést biztosít, teljesen ingyen.

Új év, új lehetőségek, új marketing stratégia

Ha ezeknek a platformoknak a használatát tervezi 2021-re, akkor biztosan Ön is elégedett lesz cége piaci jelenlétével, és sikeresen építheti a vállalat közösségét!

Ha segítségre van szüksége a tervezésben, kivitelezésben keressen minket bizalommal! Kérjen visszahívást kecskeméti marketingügynökségünk kapcsolat oldalán vagy keressen minket elérhetőségeink egyikén!