A tartalom a király! Sokszor halhatta már ezt a kifejezést! De mit takar pontosan a tartalommarketing? Folyamatosan érdekes és értékes tartalmat kell megosztanunk, melyekkel könnyen elérhetjük célközönségünket!

Mibe kerül Önnek a tartalommarketing?

A tartalomfejlesztés – ha az ember saját maga csinálja – akkor “csak” időbe és energiába kerül, ami valljuk be egy cégvezető életében ritka kincs!

Másokra is rábízhatja a tartalomgyártást?

Természetesen. A marketingügynökségek és szabadúszó marketingesek is szívesen átvállalják a tartalomfejlesztést. És valljuk be, nekik ez a feladatuk. A kisujjukban van az egész. És van idejük a stratégiai terv elkészítésére, illetve a posztok és blogbejegyzések pontos, precíz megírására.

Ha tartalomgyártás, tartalommarketing akkor Hello Marketing Ügynökség, hiszen „marketinget, csak stratégiában!” Ha bennünket választ, akkor együtt, ötletelve építjük fel marketingtervét, hogy a legjobb legyen a piacon! Szövegei megírására és felépítésére is nagy gondot fordítunk! Keressen minket bizalommal!

Mit érünk el a tartalommarketinggel?

kereső találati listáján organikusan jobb helyezéseket fog elérni, ha megfelelő mennyiségű, minőségű, releváns tartalmat oszt meg folyamatosan. Ha klassz tartalmakat gyárt valaki, akkor magával ragadja és meg is tartja vásárlóit! Ezért hasznos a tartalommarketing!

Mi tartozik a tartalmak közé az online térben?

Honlapjának teljes szöveges és videós tartalma, a blog, és a közösségi média felületek (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter, stb.).

Milyen a jó tartalom a tartalommarketing szemponjából?

Vegyük végig pár pontban, hogy mire figyeljen tartalomíráskor, hogy értéket adjon az embereknek!

1. Az első és legfontosabb, hogy mindig releváns tartalmat adjon ügyfeleinek! 

Legyen összefüggésben a vállalkozása profiljával! Hiszen így lesz Ön mások szemében szakértő. Így könnyedén tudják cége nevéhez, márkájához, arculati elemeihez egy könnyen körvonalazható termék- vagy szolgáltatáskört társítani.

2. Próbáljon meg mindig érdekes vagy aktuális témákkal foglalkozni!

Nagyon fontos, hogy olyan témát válasszon, ami érdekli a jelenlegi vagy jövendőbeli ügyfeleit! Kutasson az interneten, legyen mindig képben a saját termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatban. Ha lát a piacon valami innovációt, ne féljen beszélni róla, ne féljen kipróbálni azt!

3. Törekedjen mindig minőségi munkát kiadni a kezéből!

Nem csak a mit, hanem a hogyan is számít a tartalomgyártás folyamán! Figyeljen a nyelvhelyességi és helyesírási hibákra is! Nyilván Ön sem szeret egy hibáktól hemzsegő szöveget olvasni, amelynek se füle, se farka!

4. Ne felejtse el a fogalmazás órákon tanult hármas felépítés elvét: bevezetés, tárgyalás, befejezés!

Ez az igazi szentháromság az írás során! Tartsa mindig szem előtt, és szövegének felépítése tökéletes lesz!

5. A tartalommarketing során is dolgozzon mindig stratégia alapján! 

Ne csak ad hoc jellegű dolgokat posztoljon! Építsen fel egy legalább féléves tervet!

6. Hogyan lásson neki a tartalommarketing terv felépítésének? 

Nézzen körül, hogy Önnek mi a fontos! Mely termék, mely szolgáltatás? Böngésszen az interneten, milyen naprakész dolgok jelentek meg a témában? Nézze át a naptárt! Milyen ünnepek, világnapok, egyéb fontos események vannak, melyek mentén a tartalmon kívül akár akciókat is kijelölhet! Szeretne segítséget a tervezéshez? Olvassa el a Marketingstratégiáról szóló blogbejegyzésünket!

7. Mindig tűzzön ki célt maga elé!

Miért írja meg a cikket? Mit akar elérni vele? Ne tévessze közben szem elől a buyer personát sem!

8. Ki az a buyer persona? 

Egyszerűen szólva a célközönségének egy jeles képviselője, akit mindenféle attribútummal fel tud ruházni, körvonalazni tudja nemét, életkorát, családi állapotát, munkáját, érdeklődési körét, hobbiját! Ha megvan a buyer persona, tudja, hogy kinek írjon, könnyebben megy majd a mit és a hogyan is!

9. Minél hosszabb, annál jobb!

 Persze ne a semmiről szülessenek meg a blogcikkek vagy videós tartalmak. De a hosszabb lélegzetvételű tartalmakat az olvasók és a Google, YouTube is jobban szereti! Mennyi az annyi? 2000 karakternél egy blogbejegyzés soha ne legyen kevesebb! De az sem baj, ha ennél többet céloz meg!

10. Ne felejtse el tagolni a cikket! 

Az alcímek és képek elhelyezése nagyon fontos! Megkönnyíti a befogadók dolgát, és a lényeget is kiemelheti ezáltal.

11. Fontos a frappáns címválasztás is! 

Ez lesz az első benyomása az embereknek a blogbejegyzésről! 3 másodperc áll a rendelkezésére, hogy megfogja őket! Ha a cím ütős, akkor nagy valószínűséggel megnyitják majd a cikket!

12. A közösségi médiában használjon emojikat és hashtageket! 

Jobban megragad a mondanivalója általuk! Mindenki szívesebben olvas olyan szöveget, amely tagolva van az emojik által. Az emojikkal többletjelentést társíthat mondanivalójához, humor forrása lehet, vagy alátámaszthatja vele szövegének értelmét. A hashtagekkel megkönnyíti, hogy az emberek a rátaláljanak a tartalmára, sőt a keresőmotoroknak is segít vele!

Tartalommarketing nagy kérdése: hol jelentessen meg tartalmat?

Összefoglaljuk, hogy a klasszul megírt tartalmakat milyen online felületeken jelentessük meg.

Hogyan tudjuk bevonzani a számunkra fontos célközönséget? Elég sok lehetőség van, melyeket 3 fő egységre tudunk bontani.

Hol jelenítse meg a tartalmát?

  • Saját weboldaladon: Ebbe beletartozik minden szöveges tartalmunk, melyeket SEO szempontból optimalizálni kell. Azaz addig kell simogatni, babusgatni, alakítgatni szövegeinket, amíg nem csupán a célközönségnek, hanem a keresőmotoroknak is tökéletesek lesznek. Persze tökéletes soha nem lesz semmi… Ezért fontos a tartalomfejlesztés! Ha tartalomfejlesztés, akkor pedig blog! A blogon a saját termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatos hosszabb lélegzetvételű cikkeket, esettanulmányokat, informatív, de szórakoztató dolgokat jelenítsünk meg! Legyünk naprakészek.
  • Mások weboldalain: Természetesen releváns, erős weboldalakról beszélünk, amelyek tulajdonosai hajlandók együttműködni velünk, megjelentetni cikkeinket. Vagy akár megcélozhatjuk a médiát, bloggereket, vloggereket, velük együttműködve több felületen lehetünk jelen, többen megismerik a nevünket, márkánkat!
  • Közösségi média oldaladon: Hetente minimum egyszer-kétszer adjunk hírt magunkról a közösségi média oldalakon is! Persze ez se ad hoc jelleggel történjen meg, hanem szintén gondosan felépített tartalomstratégia mentén. Milyen oldalakat használjunk? Facebook és Instagram az alap! De próbálkozhatunk a LinkedIn-nel és a YouTube csatornával is. A YouTube-bal főleg akkor, ha márkánk alkalmas arra, hogy több, minőségi videós tartalmat hozzunk létre. Természetesen a közösségi médiának is megvannak a sarokpontjai, mikre kell figyelnünk, melyekre kitérünk egy későbbi blogbejegyzésünkben.

A tartalommarketing és a SEO

Mint már említettem, ha organikusan jó helyezést szeretnénk elérni a keresőben, akkor tartalmainkat olyan módon kell felépíteni, hogy ne csupán olvashatók, jól tagoltak, érdekesek és a szemnek kedvesek legyenek. Hanem a keresőmotorok kívánságait is ki kell elégítenünk! Hogyan? Ezt foglaljuk össze röviden!

Ha a keresőmotorokban szeretne megjelenni az ember, akkor a legfontosabb, hogy tisztába legyen azzal, hogy mi az a releváns kulcsszó, mely az ő termékeivel, szolgáltatásával, cégével összefügg, illetve az emberek is előszeretettel keresnek rá a téma kapcsán. Ekkor jól jöhet, ha magunktól összeírunk pár kulcsszót, illetve a Google keresőjébe beütjük ezeket, hátha más ötletekkel is gazdagodunk.

Ha komolyabban fontolgatjuk a tartalomgyártást kulcsszó alapján, akkor érdemes profikhoz fordulni, és kulcsszókutatást kérni egy marketing ügynökségtől. Ebben például mi is tudunk Önnek segíteni.

Érdemes versenytársainkat is megvizsgálni: milyen kulcsszavakra érnek el jó helyezéseket, milyen tartalmakat gyártanak, milyen online felületeken jelennek meg. Sokszor ötletet adhat nekünk is mit hogyan csináljunk, illetve ne csináljunk.

Ha blogposztot ír az ember, akkor bizony ezeknek a követelményeknek kell megfelelni:

  • Megkeressük azt a kulcsszót, melyre a tartalmunkat fel akarjuk építeni. Ehhez pár bővebb változatot is társítunk, ragozott alakokban is beleírjuk cikkünkbe.
  • Kulcsszavunk a szövegen kívül és belül hol jelenjen meg? Legyen benne az URL-ben, a címben, a meta adatokban, a képek alt textjében/leírásában, az alcímekben, az első bekezdésben.

Ha szeretne többet is tudni erről a témáról, akkor olvassa el régebbi SEO gyorstalpaló blogbejegyzésünket!

Tartalommarketinget csak stratégiában!

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy sok sarokpontra kell figyelnünk a tartalomgyártás folyamán. De talán a legfontosabb, hogy egy előre meghatározott stratégia mentén építsük fel cikkeinket, szövegeinket!

Természetesen az ember ezt saját maga is elkezdheti. De ha elakadna, vagy nem lenne erre elég ideje, akkor nyugodtan kérje szakemberek segítségét! Mert egy hirtelen megírt pár mondatos cikkel, hírrel, vagy egy oda nem illő poszttal inkább csak rontunk online megjelenésünkön, presztízsünk csökken a Google szemében, sőt sokszor ügyfeleink szemében is.

Ha marketingszakértői segítségre lenne szükség e, akkor ne habozzon, és keressen minket elérhetőségeink bármelyikén!