Mára egyértelművé vált, hogy a közösségi médiumok között a Facebook mellé felzárkózott az Instagram (amelyek egyébként egy cég), így nem maradhat ki sok mikro-, kis- és közepes vállalkozás marketingstratégiájából sem.

Sokan mondják, hogy az Instagram az új sztár, főleg a fiatalok körében, hiszen a Facebookot már nem csak ők, hanem a szülei, sőt, a nagyszüleik is aktívan használják és cikinek érzik, hogy egy platformon mozognak.

Marketingesként ebben mi inkább a lehetőségeket látjuk, mint a problémát, hiszen így egy picit jobban elkülönülnek a célcsoportok. Aki a fiatalabbakat célozza, annak érdemes az Instagramra nagyobb hangsúlyt fektetni, aki az idősebbeket, annak pedig a Facebookra. Természetesen ezt a kérdést mindig az adott cég sajátosságai alapján érdemes mérlegelni. Hisszük, hogy marketinget csak stratégiában érdemes csinálni. Ez a kérdés is a marketingstratégia tervezés része kell, hogy legyen.

Instagram marketing, fókuszban a vizualitás

Az Instagram felületén folytatott kommunikációban a képeken, videókon van a fókusz. Az Instagram közössége szereti az izgalmas, érdekes, vicces, szórakoztató tartalmakat.

Az Instagram poszt szövegének mennyisége egyébként a Facebookkal ellentétben korlátozva is van, bár ez csak annak probléma, aki kisregényt szeretne írni. Természetesen ettől függetlenül fontos a posztok szövegezésének minősége is.

Mennyit posztolj Instagramon?

Minél többet, annál jobb. Az Instagram tipikusan az a platform, ami igényli az akár napi szintű posztolást. A megfelelő hashtagekkel kiegészítve egy jó kis aktivitás indulhat el.

Persze sok cég esetében heti 1-2 posztra korlátozódik az Instagram aktivitás, főleg, ha az Instagram mellett mondjuk Facebookon, Google Cégemben, LinkedIn-en vagy más felületen is aktív. Hiszen minél több helyre posztolsz, annál több időt vesz el. Ráadásul az elég időrabló tud lenni minden nap el kell különíteni a posztok elkészítésére, közzétételére fél-1 órákat. Emiatt sokszor abba is marad a közösségi média posztok készítése azoknál a cégeknél, akik házon belül próbálják kivitelezni.

Azonban van két trükk, amivel könnyebbé tehetjük a közösségi média kezelés folyamatát.

Így tedd gördülékenyebbé az Instagram kommunikációd

Véleményünk szerint a közösségi média oldalak kezelői két nagy kihívással szembesülnek. Az egyik, hogy miről posztoljanak, a másik, hogyan automatizálhatják a posztok közzétételét.

1.Tömbösítsd a feladatokat

Ez nem csak az Instagram (és Facebook) posztok elkészítésénél hasznos tipp, hanem bármilyen feladat esetében. A lényeg, hogy különíts el a közösségi média posztok elkészítésére mondjuk hetente ugyanarra a napra néhány órát, amikor elkészíted a következő heti posztokat.

Így sokkal könnyebben jön az ihlet, mintha mindig egy-egy poszt elkészítése miatt szakadnál ki a napi rutinból és akár órákig ülsz a gép előtt azon morfondírozva, hogy ma vajon mit posztoljak? Ráadásul jobban át tudod gondolni a posztok témáit, hogy mikor posztolj, mi miután következzen. Fel tudsz állítani egy stratégiát és az alapján elkészíteni a posztjaid.

2.Időzítsd az Instagram bejegyzéseket!

Elkészültek a Facebook és Instagram posztjaid? Szuper! Már csak közzé kell tenni. De mikor? Erre egyértelmű a válasz: amikor a közösséged a legaktívabb.

Általánosságban elmondható, hogy reggel, a munkába érkezéskor, ebéd után és este a legaktívabbak az emberek. Azonban mindig érdemes megvizsgálni a saját célcsoportunkat, hiszen amíg egy kisbabás anyuka éjjel nagyon aktív, addig egy irodai alkalmazott reggel és este. De őszintén, ha babaruhákat árulsz, Te minden éjszaka felkelsz, hogy posztolj? Hát persze, hogy nem.

Szerencsére a Creator Studio nevű online platform segítségével egyszerűen, könnyen lehet időzíteni az Instagram posztokat és a Facebook posztokat is, teljesen ingyen. Próbáljátok ki és élvezzétek az időzítés felszabadító érzésének örömeit!

Reméljük, hogy hasznos tippeket olvastál a Facebook és Instagram posztok elkészítésével, időzítésével kapcsolatban! Ha kiszerveznéd a közösségi média oldalaid kezelését, akkor kérj visszahívást! Kollégánk 1 munkanapon belül keresni fog.