Vannak olyan kommunikációs csatornák, ahol nagyon oda kell figyelned a megfelelő szövegre. Ilyen például a saját céges blog! Ez azonban nem csak tartalmi precizitást jelent, hanem bizony annak is kiemelt szerepe van, hogy milyen kulcsszavak hova kerülnek, hiszen a blogon megjelenő szövegben elrejtett kulcsszavak jelentősen javítják a cég keresési találatait. A Hellomarketing most összeszedte Neked a keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) néhány fontos lépését, amelyeket bármelyik weboldal tulajdonos könnyedén alkalmazhat és hozzájárul a weboldal Google keresőben elfoglalt helyezésének javításához.

Azonban mielőtt rátérnénk a konkrét lépésekre, fontos egy dolgot megérteni

A SEO már régóta nem arról szól, hogy 1-2 fő kulcsszóra optimalizálunk egy weboldalt. A jó SEO az összes long tail kulcsszóval foglalkozik, amelyeket felhasználva értékes szakmai tartalmat előállítva segít abban, hogy a weboldal tulajdonosa az adott terület szakértője legyen! Ezzel nem csak a látogatók, hanem a Google bizalmát is elnyeri. Továbbá a hatékony Google Ads hirdetésekhez elengedhetetlenek a jó minőségő landing oldalak. Azoknál a weboldalaknál, amelyek a fizetett hirdetések ellett a SEO-ra is fókuszál, összességében nagyságrendekkel több látogató érkezik, mint egy hasonló témájú weboldalra, aminek csak fizetett hirdetései vannak!


Ha olvasnál még a témában, feltétlen nézd meg ezt a cikket!

5 ok, amiért a KKV-knak érdemes üzleti blogot indítaniuk! >>


9 SEO lépés, amivel kiütheted a konkurens weboldalt a ringből

⇒ Határozzuk meg, hogy milyen kulcsszóra vagy kulcsszavakra szeretnénk optimalizálni az adott aloldalt vagy cikket. Blogcikkenként maximum 1-3 kulcsszó javasolt.

⇒ Az új oldalaknál, cikkeknél a meta title (A meta title címke adja meg a weboldal címét) 65-70 karakter, a meta description 160 karakter hosszú lehet. A meta leírás az a szövegrész, amelyet a Google a találati oldalain használ fel annak érdekében, hogy a felhasználó egyértelműen el tudja dönteni a weboldalon található információ hasznos lesz-e a számára.

⇒ Aloldalak, blogcikkek esetében az url címben is szerepeljen a kulcsszó.

⇒ A használt képek tényleges mérete és a fájl mérete legyen optimalizált, hogy a lehető legkisebb helyet foglalja. A fájl nevében is legyen kulcsszó, illetve töltsük ki a meta adatait.

⇒ A szövegben legyen cím, lead (bevezető) és lehetőség szerint alcímek is.

⇒ A címsorokban és a bekezdésekben is szerepeljenek kulcsszavak önmagukban és ragozott formában is, de kerüljük a kulcsszóhalmozás.

⇒ Helyezzünk el egy vagy két belsőlinket is a cikkben, akár korábbi cikkek url címét helyezve a mostani kulcsszavakra.

⇒ Érdemes címkefelhőt tenni a blogcikkekbe. Ha a felhasználó rákattint egy címkére, akkor a rendszer kilistázza neki a címkéhez tartozó korábbi cikkeket is, ami nem csak SEO szempontból előnyös, hanem olvasóbarát megoldás is.

⇒ Szerezzünk más oldalról a mi oldalunkra mutató linkeket. Jó minőségű oldalakról érdemes szerezni linkeket. Bevált eljárás, ha releváns témában készítünk cikket, amibe elhelyezünk egy vagy két, a weboldalunkra mutató linket az erősíteni kívánt kulcsszóra.

Ha még nincs céges blogod, de szeretnél elindítani vagy már van, de segítségre van szükséged a blogcikkek megírásához, kérj visszahívást! Kollégánk 1 munkanapon belül keresni fog a megadott telefonszámon és meg tudjátok beszélni a közös munka lehetőségeit!